آموزش مجازی کیش

ایران، استان هرمزگان، جزیره زیبای کیش

ایران، استان هرمزگان، جزیره زیبای کیش
هرمزگان ایران
09020053444 - 09020063444
شنبه-پنجشنبه 8 صبح-8شب
info @ kishlearning.com
پشتیبانی آنلاین 24x7

مدیریت خشم

 

عنوان کتاب: مدیریت خشم
عنوان انگلیسی کتاب: Anger Management
 
 

 

مشخصات کتاب
نویسندگان/مولف دکتر ام. رایلی- دکتر مایکل اس.شاپ شایر- دکتر تیموتی سی.دورازو-دکتر توری ای.کمپل
مترجمان فرزانه رستگار
شابک
سال انتشار 2002
تعداد صفحات کتاب 96
گروه مدیریت و بازاریابی
کلمات کلیدی مدیریت خشم- خشم
کد محصول F1192
ناشر آموزش مجازی کیش kish learning

 

 

فهرست مطالب

 

بخشی از کتاب

خشم احساس و يا حالتي است كه در گستره رنجش ملايم تا غيض و غضب شد يد قرار ميگیرد. بسياري از افراد اغلب خشم و پرخاشگري را با هم اشتباه میگیرند.پرخاشگري رفتاريست كه هدف آن آزار و يا آسیب رسان رساندن به شخص ديگري و يا آسیب  به اموال و دارا يي هاست .بعبارت ديگر ستيزه جویی به مجموعه اي ازگرایشات و قضاوتها يي بر مي گردد كه باعث تحريك رفتار پرخاشگرانه مي شود. هنگامي كه خشم بسیار شدید و مداوم مي شود و يا اينكه بطور نادرست ابراز مي گردد، مساله ساز خواهد شد.احساس خشم بصورت شدید و مداوم بر روی جسم فشار فیزیکی بیش از حدی وارد خواهد كرد. خشم مي تواند بعنوان عكس العمل ي روزمره، آشنا و قابل  پیش بینی در موقعيتهاي گوناگون تبدیل شود .هنگامي كه خشم بطور مداوم و پرخاشگرانه اظهار شود می تواند تبد يل به عادت ي ناسازگارانه شود .برمبناي تعریف، عادت يا “خو گرفتن” به رفتاري اطلاق مي شود كه بصورت خودجوشانه ، مستمر و مداوم بدون هيچگونه فكر و تاملي، انجام گردد. اظهار پرخاشگرانه و مداوم خشم می تواند بعنوان عادتي ناسازگارانه محسوب شود و به همين دليل داراي نتايج منفي خواهد بود.

با آگاهي نسبت به حوادث و محیط هایی كه باعث تحریک خشمتان و در نتيجه پيامدهاي منفي بعد از آن مي شوند، مي توانيد برخشم حاصل از عادت غلبه كنيد .بعلاوه بایستی يك سري از استراتژي هاي موثر بر مدیریت خشمتان را گسترش و بهبود ببخشید.

پیام اصلی پرخاشگر ي اين است : احساسات ، افكار و باورها ي من بس يار مهم هستند و احساسات، افكار و باورهاي تو، بي اهميت و ناچيز هستند. يك جايگزين بر اي رفتار پرخاشگرانه، رفتار كنش پذيري، منفعلانه و  یا بي تفاوتي است .اين رفتار تاييد نمی شود چرا كه شما اجازه می دهيد به حق و حقوقتان تجاوز شود. ممكن از دست كسي كه حقتان را ضا يع كرده، ناراحت شوید و ممکن است از دست خودتان هم عصباني شويد زيرا كه براي دفاع از حقتان هيچ نكرده ايد. پيام اصلی كنش پذ يرياينست كه : احساسات، افكار و باورها ي تو بسيارمهم هستند و احساسات، افكار و باورهاي من بي اهميت و ناچيز هستند.