آموزش مجازی کیش

ایران، استان هرمزگان، جزیره زیبای کیش

ایران، استان هرمزگان، جزیره زیبای کیش
هرمزگان ایران
09020053444 - 09020063444
شنبه-پنجشنبه 8 صبح-8شب
info @ kishlearning.com
پشتیبانی آنلاین 24x7
طبق تحقیقات هانس سایلی دانشمند کانادایی که پدر پایه گذاری تحقیقات در مورد استرس بود " استرس الزاما چیز بدی نیست " نیست و بیشتر به واکنش شما در برابر آن بستگی دارد . به گفته او استرس یک کار خلاقانه و نشاط برانگیز مفید است .
با علائم استرس آشنا شوید

طبق تحقیقات هانس سایلی دانشمند کانادایی که پدر پایه گذاری تحقیقات در مورد استرس بود " استرس الزاما چیز بدی نیست " نیست و بیشتر به واکنش شما در برابر آن بستگی دارد . به گفته او استرس یک کار خلاقانه و نشاط برانگیز مفید است .
تحقیقات بسیاری در زمینه استرس انجام شده که در حال حاضر استرس به عنوان " یک چیز بد " در نظر گرفته می شود که اثر بیوشیمیایی مضر و طولانی مدت از آن برجا می ماند . البته در شرایط مثبت این اثرات دیده نمی شود .
در نتیجه استرس نوعی حالت روحی است که در زمانی در افراد ایجاد می شود که برآورده کردن یک درخواست ، از توانایی های شخصی و اجتماعی آن ها خارج باشد .

 

علائم عجیبی که می تواند نشانه استرس باشد

همانطور که در بالا اشاره کردیم استرس حالتی است در هنگامی که فکر می کنیم کنترل امور از دستمان خارج شده است حس می کنیم . حال برخی از علائم استرس را ذکر می کنیم : 

  • تیک چشم 

اغلب افرادی که دچار استرس می شوند درگیر تیک های غیر ارادی چشم می شوند که حالت موقتی است که می تواند نگران کننده و آزاردهنده باشد . البته همیشه تیک های چشم در اثر استرس به وجود نمی آیند .
محققان می گویند حالتی که چشم شما تیک گرفته است ، چشم هایتان را ببندید و شادترین جایی که رفته اید را تصور کنید ، می تواند به شما در رفع این حالت کمک کند .
اما اگر چشم هایتان در اثر نگاه کردن زیاد به رایانه دچار استرس شده اند ، به چشمانتان استراحت دهید ، مثلا : 20 دقیقه از پنجره به یک منظره بزرگتر نگاه گنید ولی اگر منظره ای برای دیدن ندارید ، چشم هایتان را ببندید و یک منظره را تجسم کنید .

  • پوسیده شدن دندان ها 

طبق گفته کارشناسان استرس می تواند یکی از دلایل پوسیدگی دندان ها باشد البته عدم رعایت بهداشت دهان و دندان اولین عامل بروز پوسیدگی دندان هاست .
زمانی که فرد در طول روز یا شب دندان های خود را روی هم فشار می دهد یا به اصطلاح دندان قروچه کند می تواند به دندان ها آسیب برساند و احتمال پوسیدگی در آن ها را تشدید کند .
اگر میزان دندون قروچه شدید باشد باید حتما به پزشک مراجعه کنید اما به گفته متخصصان می توانید در وهله اول مشکلات خود را روی یک کاغذ بنویسید و بعد از بررسی کردن آن ها چند راه حل برای آن ها پیدا کنید .

  • حالت تهوع 

گاهی اوقات زمانی که شما نگران هستید دچار حالت تهوع می شوید . برای مثال زمانی که یکی از اعضای خانواده شما بیمار باشد و شما نگران حال ایشون باشید ، در این مواقع ممکن است دچار دل بهم خوردگی شوید .
این نگرانی امری طبیعی است اما اگر تبدیل به وسواس فکری شود نشانه عدم سلامتی و بیماری است ، همچنین اگر اضطراب شما باعث حالت تهوع شد اجازه دهید آب ولرم از روی انگشتانتان عبور کند ، این کار باعث دورشدن تهوع ناشی از استرس می شود .

  • فراموشی

طبق تحقیقات انجام شده استرس اندازه هیپوکامپ که در برخی از عملکردهای حافظه نقش دارد را کاهش می دهد که خوشبختانه زمانی که سطح استرس شما کاهش یابد دوباره این عنصر به اندازه اولیه باز می گردد .
می توانید برای اینکه عملکرد مغز را به شرایط مطلوب برسانید و همچنین برای کاهش استرس ورزش کنید ، پیاده روی کنید و یا از پله ها عبور کنید . در نتیجه ورزش مغز شما را هوشیار نگه می دارد و همچنین شما را برای لحظه های استرس زا در آینده آماده می کند .

 

  • سردرگمی

زمانی که شما سردرگم هستید ، دچار استرس می شوید . زمان هایی که نمی توانید تصمیم بگیرید شام چه چیزی بخورید ، چه لباسی بپوشید و یا چه کاری انجام دهید .
زمانی که شما استرس دارید تمرکز خود را از دست می دهید و همچنین همورمون های استرس زمان زیادی در مغز باقی می مانند . برای حل این مشکل باید پیاده روی کنید .
در نور روز پیاده روی کنید زیرا نور خورشید سبب آزاد شدن هورمون سروتونین می شود که در نتیجه خلق و خوی شما بهبود می یابد .

  • خارش پوست 

استرس شدید می تواند باعث خارش ، خارش همراه با لکه های قرمز روی پوست ، ناحیه معده ، کمر ، بازوها و صورت شود .

  • کنده شدن و پوست پوست شدن مکرر پوست دور ناخن 

یکی از عادت هایی که هنگام عصبی شدن انجام می دهیم کندن پوست دور ناخن است ، همچنین عادت های عصبی دیگر مانند خوردن ناخن که هنگام استرس برای گریز از استرس یا پرت کردن حواسمان انجام می دهیم که البته این عادات روشی معمول برای زنان است .
برای رهایی از این حالت می توانید از یک توپ استرس استفاده کنید و زمانی که استرس دارید از آن استفاده کنید برای مثال زمانی که با یک مشتری سرسخت در حال گفت و گوی تلفنی هستید می توانید برای دور کردن استرس از خودتان از توپ استرس استفاده کنید .

 

 

  • خواب آلودگی 

زمانی که شما استرس دارید آدرنالین نیز در بدن شما افزایش پیدا می کند در نتیجه شما احساس وا رفتگی و تنبلی دارید .
استرس حتی می تواند باعث شود شما خسته و تحریک پذیر از خواب بلند شوید در نتیجه متخصصان توصیه می کنند زودتر بخوابید یا در میان روز 30 دقیقه چرت بزنید زیرا باعث می شود قدرت تمرکزتان افزایش پیدا کند .

 

منبع : سایت بیتوته

ارسال نظر