آموزش مجازی کیش

ایران، استان هرمزگان، جزیره زیبای کیش

ایران، استان هرمزگان، جزیره زیبای کیش
هرمزگان ایران
09020053444 - 09020063444
شنبه-پنجشنبه 8 صبح-8شب
info @ kishlearning.com
پشتیبانی آنلاین 24x7
در هر سن و سالی که باشید، با هر قیافه و با هر رنگ و نژادی، همواره یکی از آرزوهای قلبی‌‎تان مورد توجه واقع شدن است.
چطور لباس شیک بپوشیم

در هر سن و سالی که باشید، با هر قیافه و با هر رنگ و نژادی، همواره یکی از آرزوهای قلبی‌‎تان مورد توجه واقع شدن است. مورد توجه واقع شدن گاهی چنان برایتان اهمیت می‌‎یابد که حاضرید برای رسیدن به آن دست به هر کاری بزنید. عمل زیبایی انجام می‌‎دهید، در باشگاه‌‎های مختلف تناسب اندام نام نویسی می‌‎کنید، انواع ماسک‌‎ها را روی صورتتان امتحان می‌‎کنید، از لوازم آرایشی گوناگون استفاده می‌‎کنید، خلاصه هر کاری می‌‎کنید که زیباتر و جذاب‌‎تر به نظر برسید و قدمی به سوی کانون توجه قرار گرفتن بردارید. حتی اگر این کارها بسیار پرهزینه باشد و کلی خرج روی دستتان بگذارد. اما آیا به راستی تا به حال با خود فکر کرده‌‎اید راهی را انتخاب کنید که هم کم هزینه باشد و هم بتواند زیبایی را برایتان به ارمغان بیاورد؟ ما در این نوشتار سعی داریم در مورد اینکه چطور لباس شیک بپوشیم صحبت کنیم.

چطور لباس شیک بپوشیم

چطور لباس شیک بپوشیم

شیک پوشی روشی کم هزینه برای زیباتر شدن

چطور لباس شیک بپوشیم، سوال خیلی از شماهاست که یا در کمد شخصی خود لباس‌‎هایی دارید یا قصد دارید لباس‌‎های جدیدی بخرید. البته چون لباس از ضروریات زندگی است و باید در تن هر کسی باشد، نمی‌‎تواند از وسایل زینتی و یا غیرضروری به حساب بیاید. خرج کردن برای آن هم البته در حد متعادل نمی‌تواند به معنای اسراف و یا خرج اضافی باشد. به هر حال حتی اگر قصد خرید لباس جدیدی را نداشته باشید، می‌‎توانید با همان لباس‌‎هایی که دارید چنان زیبا و جذاب شوید و مورد توجه قرار بگیرد که حس تحسین اطرافیانتان را برانگیزید.

البته برای شیک پوشی و رسیدن به پاسخ سوال “چطور لباس شیک بپوشیم” نیازمند رعایت یک سری اصول، به کار بردن ترفندها و نیز گرفتن تصمیم‌‎هایی هستید که شما را در انتخاب و نحوه لباس پوشیدنتان یاری کند. اگر می‌‎خواهید با این اصول و ترفندها آشنا شوید، در این نوشتار ما را همراهی کنید تا شما را با دنیای شیک پوشی آشنا کنیم.

اصول و قواعد شیک پوشی

برای این که پاسخ سوال” چطور لباس شیک بپوشیم ” را بیابید، باید به اصول و قواعد زیر توجه نمایید:

اصول مرتبط با رنگ‌‎ها اولین پاسخ به سوال چطور لباس شیک بپوشیم

مرحله اول، در رسیدن به پاسخ سوال چطور لباس شیک بپوشیم این است که باید رنگ‌‎ها و کاربردهای آن‌ها را به طور کامل بشناسید و آن‌ها را در انتخاب لباس به کار ببرید. هماهنگی و سازگاری رنگ‌‎هایی که انتخاب می‌‎کنید، تاثیر به سزایی هم در زیبایی و هم در شیک پوشی شما خواهد داشت. به عنوان مثال رنگ سفید، رنگی که شما را سرحالتر و شادابتر نشان می‌‎دهد، قابلیت هماهنگی و ترکیب با تمامی رنگ‌‎ها را دارد.

بنابراین شما می‌‎توانید کفش سفید، بلوز سفید، شلوار سفید، مانتوی سفید و خلاصه هر لباس سفیدی را با هر رنگی که می‌‎خواهید ست کنید. مثلاً زمانی که بلوزتان سفید است، می‌‎توانید آن را به همراه شلوار مشکی و یا آبی بپوشید. پس سعی کنید با شناخت قواعد و اصول رنگ‌‎ها آن‌ها را در جای مناسب خود به کار ببرید و از این طریق گام مهمی در جهت شیک پوشی بردارید.

اصول و قواعد مرتبط با طرح پارچه‌‎ها

مرحله دوم در رسیدن به پاسخ سوال چطور لباس شیک بپوشیم این است که باید با اصول و قواعد مرتبط با طرح پارچه‌‎ها آشنا شوید و آن‌ها را در انتخاب لباس مدنظر قرار دهید. طرح‌‎هایی که روی پارچه‌‎ها وجود دارند، قابلیت این را دارند که شما را غیر از آنچه هستید نشان دهند. مثلاً اگر لاغر هستید و باریک، شما را چاق نشان دهند و اگر چاق هستید و تپل، شما را لاغر نشان دهند.

به عنوان مثال اگر شما لاغر هستید و دوست دارید کمی پُرتر به نظر برسید، می‌‎توانید از لباس‌‎هایی که خطوط افقی دارند و یا از لباس‌‎های خالداری که اندازه خال آن‌ها بزرگ است، استفاده کنید. زمانی هم که چاق هستید، درست برعکس عمل نمایید. یعنی لباس‌‎هایی با خطوط عمودی و یا لباس‌‎های خالدار با اندازه خال‌‎های کوچک بپوشید که شما را لاغرتر نشان دهد. بنابراین با شناخت ترفندهای مرتبط با طرح پارچه‌‎ها می‌‎توانید به میزان زیادی خود را در رسیدن به شیک پوشی یاری کنید.

قواعد مرتبط با طرح پارچه ها

قواعد مرتبط با طرح پارچه ها

اصول و قواعد مرتبط با لباس‌‎های مناسب هر مجلس

سومین گام در رسیدن به پاسخ سوال چطور لباس شیک بپوشیم این است که اصول و قواعد مرتبط با لباس‌‎های مناسب هر مجلس را بشناسید و آن‌ها را به کار برید. همانطور که می‌‎دانید هر مجلسی ویژگی‌‎ها، شرایط و اقتضائات خاص خود را دارد و شما باید با توجه به این ویژگی‌‎ها و اقتضائات لباس مناسب آن مجلس را بپوشید. به عبارت دیگر هر لباسی را باید در جای مناسب و مکان مناسب آن بپوشید. به عنوان مثال زمانی که به یک جشن عروسی دعوت شده‌‎اید، نباید در آن جشن لباس سفید بپوشید. چرا که در آن صورت با عروس ست می‌‎شوید و زیاد به چشم نمی‌‎آیید.

اصول مرتبط با ترکیب اندام پاسخی دیگر برای سوال چطور لباس شیک بپوشیم

مرحله چهارم در رسیدن به پاسخ سوال چطور لباس شیک بپوشیم این است که باید با اصول و قواعد مرتبط با ترکیب اندام آشنا شوید و آن‌ها را در انتخاب لباس به کار ببرید. چاقی و لاغری، بلندی و کوتاهی، اندازه دور کمر، رنگ چشم‌‎ها، رنگ پوست و غیره از جمله عواملی هستند که در انتخاب لباس باید به آن‌ها توجه نمایید و متناسب با آن‌ها لباس بپوشید. برخی از لباس‌‎ها مناسب افراد چاق هستند و برخی نیز مناسب افراد لاغر، برخی از لباس‌‎ها در تن افراد قد کوتاه بیشتر جلوه می‌‎نمایند و برخی نیز در تن افراد قد بلند. لذا توجه به این ویژگی‌‎ها می‌‎تواند گام مهمی در رسیدن به شیک پوشی باشد. به عنوان مثال اگر پوست روشن دارید، بهتر است لباس‌‎هایی با رنگ تیره همچون قهوه‌‎ای و مشکی بپوشید، چرا که با پوشیدن این لباس‌ها زیباتر و شیک‌‎تر به نظر خواهید رسید.

اصول وقواعد مرتبط با انتخاب لباس زیر

مرحله چهارم در رسیدن به پاسخ سوال چطور لباس شیک بپوشیم این است که باید با اصول و قواعد مرتبط با انتخاب لباس زیر آشنا شوید و آن‌ها را هنگام انتخاب لباس زیر به کار ببرید. لباس زیر نیز به نوبه خود نقش مهمی در مرتب و شیک به نظر رسیدن شما ایفا خواهد کرد. بنابراین در انتخاب آن‌ها باید نهایت دقت خود را به کار ببرید و لباس زیری را انتخاب نمایید که اولاً مناسب سایز شما باشد تا از لباستان بیرون نزد و ثانیاً همرنگ لباستان باشد تا وقتی که به طور اتقافی از لباستان بیرون زد زیاد به چشم نیاید.

اصول و قواعد مرتبط با انتخاب لباس زیر

اصول و قواعد مرتبط با انتخاب لباس زیر

نکات پوشش لباس

اصولی که بیان کردیم، اصول کلی در زمینه انتخاب لباس هستند که به شما کمک می‌‎کنند مقدمات پاسخ به سوال چطور لباس شیک بپوشیم را بیابید. اما علاوه بر آن، شما باید در پوشیدن لباس نیز نکته‌‎هایی را رعایت کنید که به شما در زیبایی و شیک پوشی کمک نمایند. از جمله نکته‌‎هایی که در پوشیدن لباس باید رعایت کنید، به شرح زیر می‌‎باشند:

نکات اولیه

  • اگر قد کوتاهی دارید، سعی کنید لباس بلند بپوشید. چرا که لباس بلند به شما کمک خواهد کرد کشیده‌‎تر، بلندتر و لاغرتر به نظر برسید.
  • اگر از کمربند استفاده می‌‎کنید، سعی کنید آن را طوری ببندید که کمر شلوارتان را جمع نکند. جمع شدن کمر شلوار باعث می‌‎شود دور آن چین دار شده و زشت و بد ترکیب جلوه نماید. بنابراین در انتخاب لباس سعی کنید سایز شلوارتان درست اندازه دور کمرتان باشد تا هنگام بستن کمربند دور آن جمع و چین دار نشود.
  • سعی کنید شلوار جین بپوشید. شلوار جین نه تنها می‌‎تواند معایب بدنی شما را بپوشاند بلکه می‌‎تواند شما را چند سال جوانتر نیز نشان دهد. پس سعی کنید در کنار سایر مدل‌‎های دیگر از شلوار جین نیز استفاده نمایید.
  • سعی کنید همواره جوراب به پا کنید. جوراب‌‎های زیبا و نازکی که به شما کمک می‌‎نمایند خوش لباس‌‎تر و شیک‌‎تر به نظر برسید. اما در صورتی که از کفش جلو باز استفاده می‌‎کنید، بهتر است جوراب نپوشید. پوشیدن جوراب با کفش جلو باز به میزان زیادی از جذابیت و زیبایی شما می‌‎کاهد.
  • زمانی از کفش پاشنه بلند استفاده کنید که باعث تناسب قد شما با قد همسرتان می‌‎شود. سعی کنید از پوشیدن کفشی که شما را قد بلندتر از همسرتان می‌‎کند، خودداری کنید.
  • در مهمانی‌‎های رسمی زمانی که دامن و یا پیراهن رسمی به تن می‌‎کنید، سعی کنید جوراب به پا کنید. پوشیدن جوراب پاهای شما را زیباتر و جذاب‌‎تر نشان می‌‎دهد.

نکات ثانویه

  • اگر می‌‎خواهید از طلا و جواهرات استفاده کنید، برای این که لباستان زیباتر جلوه نماید و نیز شیک‌‎تر به نظر برسید، اولاً سعی کنید از طلا و جواهرات به میزان کم استفاده کنید، ثانیاً از جواهرات طلایی و نقره‌‎ای به طور همزمان استفاده نکنید.
  • سعی کنید همواره کفش‌‎های خود را واکس بزنید. با این کار هم لباس شما بیشتر جلوه می‌‎نماید و زیباتر و شیک‌‎تر به نظر می‌‎رسید و هم این که طول عمر کفش‌‎هایتان افزایش می‌‎یابد و تمیزتر و نوتر به نظر می‌‎رسد.
  • اگر آقا هستید و می‌‎خواهید شیک و زیبا به نظر برسید، سعی کنید در هنگام استفاده از کت و شلوار به رنگ کفش خود توجه نمایید تا با رنگ کت و شلوارتان هماهنگی داشته باشد. از طرفی زمانی که می‌‎خواهید تیپ اسپرت بزنید سعی کنید از کفش‌‎های راحتی و کتانی و نیز از شلوار جین، تیشرت، ژاکت، کت تک، مچ بند، دستبند، ساعت مچی و اکسسوری‌‎ها استفاده کنید. اگر هم می‌‎خواهید لباس شما شیک‌‎تر جلوه نماید، زود به زود صورت خود را اصلاح کنید که هم لباستان بیشتر جلوه نماید و هم پوستی صاف و نرم داشته باشید. مدل موی خود را نیز متناسب با فرم صورت خود انتخاب نمایید.
  • سعی کنید همواره یک لباس همچون مانتو، شلوار و غیره را به عنوان لباس پایه انتخاب کنید و سپس سایر لباس‌‎ها را متناسب با آن انتخاب کنید. با این کار هماهنگی و سازگاری مدل‌‎ها و رنگ‌‎ها با یکدیگر را انجام می‌‎دهید و ظاهر خود را شیک‌‎تر می‌‎نمایید.
نکات پوشش لباس

نکات پوشش لباس

چطور لباس شیک بپوشیم

برای این که بدانید در خانه چطور لباس شیک بپوشیم سعی کنید راهکارهای زیر را دنبال کنید:

  • از لباس‌‎هایی که مخصوص فضای خانه طراحی و تولید شده‌‎اند استفاده کنید. ست‌‎هایی که علاوه بر راحتی زیبا و شیک هستند و در محیط خانه نیز حس خوبی به شما منتقل می‌‎نمایند.
  • در محیط خانه سعی کنید از انواع شومیز، تیشرت و تاپ استفاده کنید. این نوع لباس‌‎ها این امکان را به شما می‌‎دهند که هر لباسی را با آن‌ها ست نمایید. در واقع هم کار را برای شما آسان می‌‎کنند و هم زیبایی را برای شما به ارمغان می‌‎آورند.
  • اگر می‌‎خواهید برای خانه لباس بخرید، سعی کنید جنس لباس‌‎هایتان از الیاف طبیعی باشد. این نوع لباس‌‎ها باعث می‌‎شوند شما در فضای خانه احساس راحتی نمایید.
  • از لباس‌‎هایی با ترکیب رنگ‌‎های زیبا استفاده کنید. استفاده از رنگ‌‎های روشن باعث می‌‎شوند روحیه‌‎تان سرزنده و شاد شود. پس از لباس‌‎هایی با رنگ شاد غافل نشوید.
  • استفاده از دامن، شلوار و شلوارک می‌‎تواند شما را در داشتن ظاهری شیک و آراسته یاری کند. این که شلوار و یا شلوارک را با شومیز و یا تاپ ست کنید، بستگی به علاقه و سلیقه خودتان دارد. اما سعی کنید آن‌ها را طوری ست کنید که از لحاظ رنگ همخوانی و سازگاری داشته باشند.

چند نکته مهم

  • لباس‌‎های زیر مناسب و با کیفیت بپوشید. پوشیدن لباس زیری که از جنس مرغوب و طبیعی تولید نشده است، علاوه بر این که شما را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد بلکه باعث خواهد شد ظاهری نامناسب و بد ترکیب پیدا کنید. لباس های زیر نخی بهترین گزینه برای انتخاب در محیط خانه هستند.
  • از عطر مناسب، مام رولت ضد تعریق و خوشبو کننده بدن که بوی ملایمی دارند، استفاده کنید. تاثیر خوشبو بودن بر نشاط روحیه و افزایش اعتماد به نفس را جدی بگیرید و از آن‌ها غافل نشوید.
  • سعی کنید همراه لباسی که در خانه می‌‎پوشید از کفش‌‎های روفرشی که راحت هستند و پای شما را اذیت نمی‌‎کنند، استفاده کنید. استفاده از کفش‌‎هایی با پاشنه‌‎های بلند زمانی توصیه می‌‎شود که شما مهمان دارید و می‌‎خواهید از آن‌ها پذیرایی کنید. به هر حال محیط خانه، محیطی است که باید آرامش و راحتی شما را فراهم آورد.
  • از پوشیدن لباس‌‎های خیلی گشاد و خیلی تنگ پرهیز کنید. سعی کنید لباس‌‎های بپوشید که اندازه تن‌‎تان باشد و به فرم و شکل بدن شما بیاید و باعث شود شما زیباتر و جذاب‌‎تر به نظر برسید. پس در انتخاب لباس خانه هرگز سرسری و بدون فکر عمل نکنید. اول فکر کنید و سپس دست به انتخاب بزنید. آن چیزی که مورد پسند شماست همیشه آن چیزی نیست که شما را زیباتر و جذاب‌‎تر می‌‎کند.
چطور لباس شیک بپوشیم

چطور لباس شیک بپوشیم

کلام آخر در مورد اینکه چطور لباس شیک بپوشیم

در آخر نیز ذکر این نکته خالی از لطف نیست که پوشیدن لباس‌‎های شیک و زیبا در خانه موجب می‌‎شود که شما با اعتمادتر به نظر برسید، تمرین ذهنی کنید که فرد ارزشمندی هستید که برای خود بسیار ارزش قائلید. از طرفی با پوشیدن لباس‌‎های شیک و زیبا حس تحسین افراد را برمی‌‎انگیزد و موجب می‌‎شوید که آن‌ها نیز به شما ارزش قائل شوند، به سلیقه شما احترام بگذارند و شما را به عنوان فردی که به خود ارزش قائل است و خود را دوست دارد، بپذیرند. فردی که با پوشیدن لباس شیک در خانه نه تنها نشاط و شادابی را به خود بلکه به سایر اعضای خانواده نیز انتقال می‌‎دهد و به آن‌ها می‌‎آموزد که با پوشیدن لباس‌‎های زیبا به خود ارزش قائل شوند، اعتماد به نفس خود را افزایش دهند، به سلیقه خود احترام بگذارند و شادی و نشاط را به محیط خانه هدیه دهند.

شروع زیبایی از محیط خانه

آمادگی پذیرایی از مهمان‌‎هایی که سرزده به خانه شما آماده‌‎اند نیز یکی دیگر از مزایایی شیک و آراسته بودن در محیط خانه است. اگر شما همواره خود را تمیز و آراسته نگه دارید، این آمادگی را خواهید داشت که از مهمان‌‎های سرزده خود با رویی گشاده و آمادگی کامل پذیرایی کنید. مهمان‌‎هایی که ممکن است حتی از آراستگی و زیبایی شما شگفت زده شوند و بخواهند آراستگی و زیبایی شما را برای خود به عنوان الگو قرار دهند.
هرگز این نکته را از یاد نبرید، زیبایی، تمیزی و شیک بودن ابتدا از محیط خانه شروع می‌‎شود و سپس به سایر محیط‌‎های دیگر و اجتماع تسری پیدا می‌‎کند. ما باید زیبایی را از خود شروع کنیم تا بتوانیم جامعه‌‎ای زیبا و آراسته داشته باشیم.

ارسال نظر