آموزش مجازی کیش

ایران، استان هرمزگان، جزیره زیبای کیش

ایران، استان هرمزگان، جزیره زیبای کیش
هرمزگان ایران
09020053444 - 09020063444
شنبه-پنجشنبه 8 صبح-8شب
info @ kishlearning.com
پشتیبانی آنلاین 24x7
مهم ترین بخش یک مصاحبه ی شغلی لحظات آغازین آن است. ابتدای مصاحبه فرصتی است برای اینکه بتوانید تاثیر مثبت یا منفی بزرگی بر مصاحبه کننده بگذارید.
در جلسه مصاحبه شغلی چگونه ظاهر شویم؟

مهم ترین بخش یک مصاحبه ی شغلی لحظات آغازین آن است. ابتدای مصاحبه فرصتی است برای اینکه بتوانید تاثیر مثبت یا منفی بزرگی بر مصاحبه کننده بگذارید. برخی می گویند که در همان سی ثانیه ی ابتدای مصاحبه می توان متوجه شد که آیا شخص احتمالا استخدام می شود یا خیر. بنابراین بسیار مهم است که بهترین تاثیر ممکن را در دقایق ابتدایی ملاقات با مصاحبه کننده بگذارید.
در ادامه چند نکته برای تاثیرگذاری بهتر در مصاحبه بیان می گردد.

تمرین کردن
تمرین کردن قبل از مصاحبه قطعا کمک می کند بتوانید تاثیر بهتری بگذارید. قبل از مصاحبه تعدادی از سوالات متداول مصاحبه های شغلی را مرور کنید و پاسخ های خود را برای آن ها آماده کنید.

لباس مناسب برای مصاحبه بپوشید
بسیار نامناسب است اگر خیلی رسمی یا خیلی غیر رسمی در جلسه ی مصاحبه لباس بپوشید. همیشه لباس مناسب برای مصاحبه بپوشید تا بتوانید تصویر اولیه ی مناسبی از خود ارایه دهید.

حتما قبل از مصاحبه درباره ی شرکت اطلاعات به دست آورید
برای تحقیق درباره ی شرکت زمان بگذارید و تا جایی که برایتان ممکن است اطلاعات جمع آوری کنید. شبکه های اجتماعی شرکت می تواند برای اینکار بسیار مفید باشد.

به اطلاعات داخل شرکت دست یابید
پس از تحقیق درباره ی شرکت سعی کنید از داخل سازمان و کارمندانش اطلاعات به دست آورید. برای این کار می توانید از ارتباطاتتان درلینکدین کمک بگیرید.

اعلامیه ی شغلی را مجدد مرور کنید
اعلامیه ی شغلی را مرور کنید و آن را با رزومه ی خود مطابقت دهید تا دقیق بدانید که چه چیزی برای ارایه خواهید داشت.

پروفایل مصاحبه کننده را در لینکدین بررسی کنید
چند دقیقه وقت بگذارید و پروفایل لینکدین مصاحبه کننده را اگر قادر به پیدا کردنش هستید بررسی کنید.

از ادکلن های قوی استفاده نکنید
ممکن است مصاحبه کننده از بوی عطرتان خوشش نیاید و این موضوع روی مصاحبه تاثیر منفی بگذارد.

دستانتان خیس نباشد
هیچکس دوست ندارد با دست خیس دست دهد. پس اگر مجبور شدید قبل از مصاحبه دستان خود را بشویید مطمین شوید کاملا آن ها را خشک می کنید.

نفس عمیق بکشید
مصاحبه ها گاهی استرس زا هستند. قبل از ورود به جلسه ی مصاحه چند نفس عمیق بکشید و بدانید که شما به مصاحبه دعوت شدید چون صلاحیتش را داشتید.

درست دست بدهید
زمانی که مصاحبه کننده به استقبال شما می آید دست بدهید و خود را معرفی کنید.

لبخند بزنید
زمانی که با مصاحبه کننده رو به رو می شوید لبخند داشته باشید و در حین مصاحبه هم اگر شرایط مناسب بود از لبخند استفاده کنید. افرادی که روابط فردی بهتری برقرار می کنند شانس بیش تری برای استخدام شدن دارند.

اشتیاق خود را نشان دهید
اشتیاق خود را در مورد آنچه انجام می دهید و آنچه دوست دارید در کار آینده تان انجام دهید را نشان دهید. هیچ اشکالی ندارد به کارفرما بگویید که کار جدید برایتان جذاب به نظر می رسد.

نشان دهید که چرا مناسب آن شغل هستید
اشتیاق خود را به صورت مستدل نیز نشان دهید. این کافی نیست که صرفا بگویید مناسب شغل هستید بلکه باید با جزییات دلیل مناسب بودن خود را شرح دهید.

به خود ترس راه ندهید
حتی اگر قبل از مصاحبه هم کاملا خود را آماده کرده باشید باز ممکن است با سوالی مواجه شوید که پیش بینی اش را نکرده بودید. نگران نشوید و در صورتی که لازم است از مصاحبه کننده بخواهید چند لحظه به شما فرصت فکر کردن بدهد.

بعد از مصاحبه پیگیر نتیجه باشید
در پایان آخرین راهی که می توانید تاثیر مثبتی روی مصاحبه کننده بگذارید اینست که پیگیر نتیجه ی کار خود باشید. پس از تشکر کردن از مصاحبه کننده از او بپرسید پس از چه مدت زمانی شما را از نتیجه ی مصاحبه آگاه خواهد کرد و اینکه چگونه می توانید این موضوع را پیگیری کنید.
 

منبع: thebalancecareers

 

ارسال نظر